Η Μαρία Στεφανιδάκη απαντά στην Ζέτα

Αρκετά χρόνια πριν, μια καλή μου φίλη, μου προτείνει να πάμε να πιούμε ένα ποτό και να ακούσουμε μια εξιαρετική φωνή. Είχα και έχω κόλλημα με ένα αγαπημένο τραγούδι της Melissa Etheridge, Like the way i do. Μου είπαν ότι η σημερινή μου καλεσμένη το απογειώνει. Και είχαν 100% δίκιο. Πήγαμε να την ακουσούμε και η γυναίκα είναι δυναμίτης. Μόλις κατέβηκε από την σκηνή την πλησίασα να την συγχαρώ, γιατί πραγματικά η φωνή της είναι μαγική. Φωνάρα την αποκαλώ από τότε και είμαι περήφανη που την γνωρίζω. 

Γνήσιος άνθρωπος, αυθεντικός, παθιασμένη με την ζωή, δυναμική, εντυπωσιακή γυναίκα, με φιλότιμο και πολύ εργατική. Θα την δεις με την ίδια λάμψη που τραγουδά πάνω στην σκηνή, να δουλεύει από τα χαράματα στην λαϊκή, πάντα με χαμόγελο και αισιοδοξία. Η Μαρία Στεφανιδάκη είναι μία απίστευτη καλλιτέχνιδα, αλλά και εξαιρετικός άνθρωπος. Άκουσε την με το συγκρότημα της, τους WHY NOT? και δεν θα χάσεις. Σε αυτό το συγκρότημα το ταλέντο είναι άφθονο και τους εύχομαι πάντα επιτυχίες!


Η Μαρία Στεφανιδάκη δέχτηκε με χαρά να απαντήσει στις ερωτήσεις μου και την ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο, την καλή της διάθεση, την προθυμία και φυσικά τις απαντήσεις της!

Αν έπρεπε να συστηθείς σε κάποιον που δεν σε ξέρει τι θα έλεγες; Ποια είσαι;

Είμαι μία παλιοροκού,τρελή, λαϊκατζού,αλήτισσα ,αθυρόστομη, ασυμβίβαστη και αδιανόητα ειλικρινής. Ελπίζω να σας τρόμαξα αρκετά.

Μίλησε μας λίγο για τους Why Not!

Πριν καμία 20ριά χρόνια ένιωσα την ανάγκη να φτιάξω την δική μου μπάντα, μια παρέα δηλαδή που θα έπαιζε Live τα τραγούδια που αγαπάει. Έτσι κι έγινε. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια πέρασαν από τους Why Not ? τα καλύτερα παιδιά της rock πιάτσας και μοιραστήκαμε απίστευτες στιγμές on stage και στο studio. Πέρσι τέτοια εποχή περίπου ανεβάσαμε στο YouTube τον δίσκο μας με τίτλο Keep rockin ' . Η μουσική είναι του τυφώνα κιθαρίστα μου Περικλή Παλαμιώτη και οι στίχοι δικοί μου. Ακούστε το!


Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζεις σαν καλλιτέχνης και πως τις ξεπερνάς;

Η τέχνη είχε έχει κ θα έχει πάντα δυσκολίες. Δύσκολο να εκτιμηθείς και ακόμα δυσκολότερο να επιβιώσεις όντας καλλιτέχνης. Αν δεν έχεις ένα οικονομικό back ground , γερές πλάτες που λέμε, δεν μπορείς να ζήσεις από τη μουσική. Πρέπει να έχεις τουλάχιστον ένα σπίτι δηλαδή να μην πληρώνεις νοίκι αρχικά, για να πεις ότι θα τα ψιλοκαταφέρεις να ζεις αξιοπρεπώς.  Προσωπικά πριν από πολλά χρόνια κατάλαβα ότι το όποιο ταλέντο μου δεν έχει τελικά καμία βιοποριστική σημασία και ότι πρέπει για να σταθώ στα πόδια μου να κάνω και κάποια άλλη καθημερινή πρωινή δουλειά. 

Υπάρχει κάποιο τραγούδι που να είναι αγαπημένο σου;

Ίσως να είναι το Kozmic Blues της Janis Joplin .

Εκτός από rock, ποιο άλλο είδος μουσικής αγαπάς;

Αγαπώ όποιο τραγούδι τρυπώνει στην ψυχή μου κ με κάνει να νοιώθω. Μπορεί να είναι rock, ρεμπέτικο ή παλιό καλό λαϊκό. Η μουσική δεν έχει κολλήματα νόμους και ταμπέλες για μένα. Έχει μόνο βαθύ συναίσθημα. 

Πως συνδυάζεις την λαϊκή με το τραγούδι;

Μία είναι η λέξη κλειδί. Θέληση. Αγαπώ την λαϊκή. Ξυπνάω 4.30 το πρωί κάθε μέρα τα τελευταία 11 χρόνια χωρίς να βλαστημάω .Στήνω τον πάγκο μου με αγάπη και εξυπηρετώ τον κόσμο με όρεξη. Ο δρόμος είναι η καρδιά της ζωής. Από την άλλη το τραγούδι είναι η τροφή της ψυχής μου. Τραγουδάω 23 χρόνια. Λατρεύω τη σκηνή, τα Live, το κοινό ,την ένταση. Θα τα κάνω και τα δύο όσο αντέχω. 

Τι θα συμβούλευες σε νέα άτομα που θα ήθελαν να ασχοληθούν με την μουσική;

Η θεία Μαρία συμβουλεύει λοιπόν! Η ενασχόληση με την μουσική είναι κάτι σχεδόν ιερό κ πρέπει να αντιμετωπίζεται αναλόγως. Το ίδιο ιερή όμως είναι κ η αξιοπρεπής επιβίωση του ανθρώπου. Βρείτε τις ισορροπίες σας.

Αν μπορούσες να αρχίσεις από την αρχή ξανά, θα άλλαζες κάτι;

Αν άλλαζα κάτι θα ήμουν κι εγώ αλλιώτικη.   Και σε περίπτωση που η ψυχή έχει διανύσει αστρικά ταξίδια κ όλα έχουν το λόγο τους ,μαθήματα παίρνουμε για να ανέβουμε level. Εντάξει σε αυτή τη ζωή δεν έκανα χοντρές μπαρούφες μόνο ωραίες αλητείες. Και συνεχίζω ακάθεκτη. 

Ποιο είναι το Μότο σου;

Keep walking keep rocking που είναι κ στίχος από το ομώνυμο τραγούδι του δίσκου μας.


Ποια αξία διατηρείς σε όλες τις φάσεις της ζωής σου;

Φιλότιμο, μπέσα κ ειλικρίνεια. Έχω ένα δικό μου ήθος που δεν μπορεί να μολυνθεί από κανέναν άλλο άνθρωπο. Παραμένω κ επιμένω στην καθαρή ψυχή. 

 Τι σου δίνει έμπνευση στην ζωή και στην δουλειά σου;

Η έμπνευση μου είναι παράξενη σαν κι εμένα. Μπορεί να δω με το που ξημερώνει τις δροσοσταλίδες πάνω στα κεράσια κ να ξεφύγω τελείως να φτιάξει όλη η μέρα μου. Μπορεί να δω μια γυναίκα με μπούρκα να ψάχνει στα σάπια στο τέλος της λαϊκής κ να γράψω τραγούδι. Να δω την αόρατη γραμμή που ενώνει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι κ να δακρύσω από χαρά. Η έμπνευση είναι παντού. Αρκεί να βλέπεις κ να νιώθεις. Όχι απλά να κοιτάς. 

Πες μας κάτι που σε βοηθάει στα δύσκολα και ίσως βοηθήσει όποιον το διαβάσει τώρα.

Όλοι έχουμε μέσα μας το καλό κ το κακό. Εσύ αποφασίζεις ποιόν εαυτό θα επιλέξεις. Μη φοβάσαι τον δύσκολο δρόμο. Αυτός σε κάνει άνθρωπο δυνατό. Όλα περνάνε. Μη μασάτε. Προχωράτε μόνο  μπροστά. Μην επιτρέπετε σε κανέναν να σας σπάσει. Η ζωή είναι ταυτόχρονα πολύ σκληρή κ πολύ γλυκιά. Ζήστε την!!!

Κ.Κ.


Σχόλια