Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου

Ο διάσημος Σκαραβαίος υπήρξε και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι ένα διαχρονικό σύμβολο μίας ολόκληρης εποχής και πολλών διαδοχικών γενεών. Σε παγκόσμια κλίμακα, παραμένει ένα από τα πλέον μυθικά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και συχνά θεωρείται από το ευρύ κοινό ως το μοντέλο με τον άτυπο τίτλο της «νούμερο 1» πιο αναγνωρίσιμης φιγούρας στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Στις 22 Ιουνίου 1934 ο Αδόλφος Χίτλερ υπογράφει συμβόλαιο με τον Φέρντιναντ Πόρσε για την κατασκευή του θρυλικού πια σκαραβαίου. Είχε ένα όραμα για ένα φτηνό αυτοκίνητο που θα εξασφάλιζε τη μετακίνηση των Γερμανών στους νέους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονταν εκείνη την εποχή.
Σε αυτό στήριξε την κατεστραμμένη οικονομία της η Γερμανία μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο και έγινε η  Volkswagen έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές οχημάτων στον κόσμο. 
Το αυτοκίνητο ονομάστηκε στα πλαίσια και της ναζιστικής προπαγάνδας KdF Wagen -το KdF σημαίνει Kraft durch Freude, σε ελεύθερη απόδοση, δύναμη μέσω της χαράς- η εξέλιξη του ξεκίνησε το 1934, ενώ το 1938 ξεκίνησε σιγά σιγά η παραγωγή του σε ένα εργοστάσιο που στο μέλλον θα εξελισσόταν σε ολόκληρη πόλη, το Wolfsburg, έδρα σήμερα της Volkswagen.
Από το 1963 έως την κατάρριψη το ρεκόρ του Model Τ ο Σκαραβαίος είχε γίνει το πιο εμπορικό εισαγόμενο μοντέλο στις ΗΠΑ. Στις ΗΠΑ που στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας τον είχε σνομπάρει, ενώ στη συνέχεια ανακάλυψε το στυλ του, την απλότητα της κατασκευής του αλλά και την ποιότητά του, καθώς και τη φτηνή τιμή του.
Παράλληλα είχε γίνει ως «Herbie το Κατσαριδάκι» από το 1969 και κινηματογραφικός αστέρας!
Ταυτόχρονα ο Σκαραβαίος έγινε το αγαπημένο αυτοκίνητο των hippies, των «παιδιών των λουλουδιών». Λόγω στυλ, λόγω σχήματος, λόγω του ανθοδοχείου στα ταμπλό, λόγω χώρων -τότε κάπου ξεκίνησαν και οι διαγωνισμοί του στυλ «πόσοι άνθρωποι χωράνε μέσα σε ένα Σκαραβαίο»- λόγω της ευκολίας στην οδήγηση.
Τα χρόνια όμως περνούσαν, ο Σκαραβαίος να μεν «πουλούσε»,  αλλά όλο και λιγότερο και η VW άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς πόνταρε και σε άλλα μοντέλα της στο δόγμα του «όλα πίσω» (κινητήρας και κινητήριοι τροχοί) του Beetle. Με μεγάλη αποτυχία.
Ο τελευταίος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε στη Γερμανία πριν από 42 χρόνια, στις 19 Ιανουαρίου του 1978 και έπειτα από 16.255.500 Σκαθάρια Made in Germany, η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Μεξικό, όπου συνεχίστηκε για άλλα 15 χρόνια.
Ο Σκαραβαίος που στην μακρόχρονη σταδιοδρομία του «είδε» τα πάντα. Από πολέμους και επαναστάσεις, από το Woodstock μέχρι την πτώση του τείχους του Βερολίνου, ενώ κυκλοφόρησε και σε πολλές άλλες μορφές, πέρα από τις επίσημες. Σε πολλές μορφές που έχουν συμβάλει στην δημιουργία ενός θρύλου…
Έτσι κάθε 22 Ιουνίου οι φίλοι του Σκαραβαίου γιορτάζουν την κατασκευή του αγαπημένου τους οχήματος!

Σχόλια