Η Clare Mackintosh απαντά στην Ζέτα


Μία ακόμα πολύ αγαπημένη συγγραφέας έρχεται στην παρέα μας, ώστε να την γνωρίσουμε λίγο παραπάνω. Είναι η πολυβραβευμένη συγγραφέας των µπεστ σέλερ Σ’ άφησα, Σε είδα και Ξέχασέ µε. Μεγάλη η χαρά μου και  σήμερα αφού φιλοξενώ την Clare Mackintosh

Μου την πρωτοσύστησε η αγαπημένη φίλη και "νονά"του blog μου, Βένυ, οπότε αυτή η συνέντευξη είναι αφιερωμένη σε εκείνην! Σε ευχαριστώ πολύ!


Η Clare Mackintosh, εργάστηκε επί 12 χρόνια ως αστυνομικός, μέχρι που αποφάσισε να κάνει τις εμπειρίες της, ιστορίες. Έχει εργαστεί και ως σύμβουλος social media και δημοσιογράφος, ενώ υπήρξε η ιδρύτρια του λογοτεχνικού φεστιβάλ Chipping Norton. Είναι πλέον μία από τις πιο επιτυχημένες αστυνομικούς συγγραφείς, αφού τα βιβλία της έχουν ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως και έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 35 γλώσσες. 

Το νέο της βιβλίο, Μετά το τέλος, μεταφράζεται ήδη σε 17 γλώσσες και στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Είναι ένα βαθιά συγκινητικό κοινωνικό μυθιστόρημά, πολύ διαφορετικό από τα αστυνομικά μυθιστορήματα που την καθιέρωσαν και συγκλονίζει. Είναι δυνατό συναισθηματικά και γεμάτο ελπίδα και θα είναι το πιο συναισθηματικό βιβλίο που θα διαβάσεις φέτος!

 Δες περισσότερα για την ίδια και τα βιβλία της στο https://claremackintosh.com/.


Την ευχαριστώ ιδιαίτερα για αυτήν την πολύ όμορφη συνέντευξη και εύχομαι καλή επιτυχία τόσο στον νέο της βιβλίο, όσο και σε ότι άλλο ετοιμάζει!

  Αν δεν ήσουν διάσημη, πως θα συστηθείς; Ποια είσαι;

Είμαι η Clare Mackintosh, μητέρα τριών παιδιών, δεινή κολυμβήτρια, συγγραφέας

  Ποιο είναι το κίνητρο σου στην ζωή;

Το γράψιμο είναι ένας τεράστιος, κινητήριος παράγοντας στην ζωή μου και δεν είμαι καλή στο να παίρνω άδεια. Όταν πάω διακοπές, απολαμβάνω την ανάπαυλα για μία εβδομάδα ή δέκα μέρες, αλλά τότε με πιάνει να γράψω ξανά. Γράφω γιατί έχω ιστορίες να πω, αλλά επίσης γράφω γιατί έχω μια οικογένεια να υποστηρίξω- τελικά, αυτοί είναι ο λόγος που εργάζομαι τόσο σκληρά.

 

  Από που αντλείς έμπνευση για τα βιβλία σου;

Από παντού…Μερικέ φορές είναι ένα πραγματικό περιστατικό (όπως στο Σ ’άφησα και το Let Me Lie)  και μερικές φορές είναι μία ιδέα (όπως στο Σε είδα : η συνειδητοποίηση ότι η ρουτίνα σε κάνει προβλέψιμο και σε βάζει σε κίνδυνο).

 

  Μίλησε σε μας για το τελευταίο σου βιβλίο « Μετά το τέλος» και υπάρχει κάτι άλλο προσεχώς;

Το Μετά το τέλος, ήρθε σε μία πολύ δύσκολη στιγμή της ζωής μου. Ο γιος μου ήταν πολύ σοβαρά άρρωστος και οι γιατροί μας ζήτησαν να πάρουμε μια απόφαση. Θα αγωνιζόμασταν για την επιβίωση του, αποδεχόμενοι ότι θα υποστεί σοβαρή εγκεφαλική βλάβη, ή να τον απομακρύνουμε από την εντατική και να τον αφήσουμε να πεθάνει; Ρώτησα τον γιατρό αν διαφωνούσα με τον σύζυγο μου και απάντησε «Πρέπει να συμφωνήσετε, η εναλλακτική λύση είναι αδιανόητη».  Το Μετά το τέλος είναι ένα βιβλίο για το αδιανόητο. Είναι για ένα ζευγάρι που αγαπιούνται, αλλά αγαπούν τον γιό τους παραπάνω πολύ και τι επιφυλάσσει το μέλλον γι’ αυτόν. Είναι επίσης ένα βιβλίο για να μάθεις να ζεις ξανά, μετά από μια κρίση και να βρεις ένα νέο τρόπο να είσαι χαρούμενος. Το επόμενο βιβλίο μου είναι τελείως διαφορετικό. Είναι ένα θρίλερ σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο, σε μία απευθείας πτήση από το Λονδίνο στο Σίδνεϋ. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη για αυτό.

 

  Η επιτυχία δεν έχει μυστικά. Σκληρή δουλειά, συγκέντρωση, επιμονή. Ποια είναι η δική σου εκδοχή της επιτυχίας; Τι κάνεις για να επιτύχεις τους στόχους σου;

Εργάζομαι πολύ σκληρά και είμαι πολύ εστιασμένη στον στόχο μου, που σημαίνει ότι τακτικά δουλεύω πάνω στους στόχους μου και πως θα τους υλοποιήσω. Επίσης έντονα πιστεύω στο να δίνεις ότι θα ήθελες να έρθει πίσω, που σημαίνει να περνώ ένα μεγάλο μέρος του χρόνου μου διαβάζοντας βιβλία νέων συγγραφέων, καθοδηγώντας ή υποστηρίζοντας τους. Η δημιουργία μιας ισχυρής, υποστηρικτικής βιομηχανίας είναι καλό για όλους- ακόμα και για τους αναγνώστες!

 

  Υπήρξε ποτέ στιγμή, που ο «κακός» εαυτός σου προσπάθησε να σε αποτρέψει από ένα σημαντικό βήμα και πως το αντιμετώπισες;

Θα ήθελα πολύ να έχω μια δραματική ιστορία να μοιραστώ μαζί σου, εδώ, αλλά δεν έχω! Πιστεύω ακράδαντα στο να εμπιστευόμαστε το ένστικτο μας όταν πρέπει να πάρουμε αποφάσεις και είμαι άνετα με τις επιλογές που έχω κάνει.

 

  Ποια είναι τα σχέδια ή τα όνειρα σου για το μέλλον;

Σκοπεύω να συνεχίσω να γράφω βιβλία. Δεν θα ήθελα να περιορίσω τον εαυτό μου σε ένα συγκεκριμένο είδος ( πιστεύω μια καλή ιστορία είναι μια καλή ιστορία, σε όποιο ράφι και να βρίσκεται) και θα ήθελα να δοκιμάσω σε σενάριο τηλεόρασης ή ακόμα και κάποιο θεατρικό. Θα ήθελα να καταφέρω καλύτερη επαγγελματική ισορροπία, αλλά αν η ζωή μου σε 10 χρόνια είναι όπως τώρα, θα είμαι πολύ χαρούμενη.

 

  Ποιο είναι το Μότο σου;

Να είσαι καλός.

 

  Αν μπορούσες να δώσεις μία συμβουλή στον νεότερο εαυτό σου, ποια θα ήταν;

Κάνε ακριβώς αυτό που κάνεις.

 

  Πες μας κάτι αισιόδοξο που σε βοηθάει στα δύσκολα και ίσως βοηθήσει όποιον το διαβάζει τώρα.

Όποτε βρίσκομαι πολύ πεσμένη, βρίσκω το καλύτερο πράγμα που μπορώ να κάνω, είναι να κάνω κάτι για κάποιον άλλο. Γράφω μια κάρτα, αγοράζω λουλούδια, αφήνω ένα κέικ στην πόρτα του. Η πράξη σε «βγάζει’ από τα δικά σου προβλήματα, που απευθείας τα κάνει να φαίνονται μικρότερα.

 Και ερώτηση αναγνώστη:

  Τα βιβλία σου πάντα υπάρχει μία ανατροπή που πραγματικά δεν την περιμένουμε. Κυριολεκτικά «πέφτει το σαγόνι μας». Πόσο εύκολο ή αγχωτικό είναι να βρεις αυτή την ανατροπή που θα «τρελάνει» τον αναγνώστη;

Είναι πραγματικά δύσκολο! Δεν θέλω κανένα από τα βιβλία μου να ακολουθούν την ίδια δομή , επομένως πρώτα κοιτάζω το «σχήμα» τους. Στην συνέχεια αναπτύσσω τους χαρακτήρες μου και κάποιες από τις ανατροπές έρχονται σε αυτό το στάδιο. Πάντα, ανάμεσα στο πρώτο και δεύτερο πρόχειρο, σκέφτομαι κάτι άλλο που θα μπορούσε να εκπλήξει τον αναγνώστη και «παίζω» με την ιστορία, μέχρι την στιγμή που πάει για εκτύπωση.

 

 Κ.Κ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Σχόλια