Ποιά επαγγέλματα δημιουργήθηκαν από τα social media και την τεχνολογία;

https://newsbyzeta.blogspot.com/2020/08/blog-post_90.html


Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών η τεχνολογική πρόοδος άλλαξε τόσο πολύ την καθημερινότητά μας. Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλά επαγγέλματα αλλά και να δημιουργηθούν νέα, τα περισσότερα από τα οποία πριν από μερικά χρόνια ήταν αδιανόητα. Συνεχώς μαθαίνουμε για νέες ειδικότητες και επαγγέλματα που δεν γνωρίζαμε έως τώρα ή που δεν είχαν πολύ ζήτηση και τώρα γίνονται δημοφιλή.
Πάμε σήμερα να γνωρίσουμε μερικά από αυτά:

Social Media Manager
Αν και τα social media υπήρχαν ήδη από τις αρχές της νέα χιλιετίας, η ύπαρξή τους έγινε αισθητή προς τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε μάλιστα οι εταιρείες ανακάλυψαν πόσο σημαντική είναι μία σοβαρή εικόνα και έντονη παρουσία στα social media. Τότε «βασιλιάς» ήταν το facebook και μετά ακολούθησαν το Instagram και το Twitter, ενώ τώρα σταδιακά φαίνεται πως περισσότερο έδαφος κερδίζει το TikTok.
Όπως και να έχουν τα πράγματα όμως η παρουσία στα social media είναι ανάγκη για να προσελκύσεις κανείς περισσότερους πελάτες και πρέπει να την αναλαμβάνει ένα επαγγελματίας. Αυτός ο επαγγελματίας είναι ο social media manager είναι αυτός που επιμελείται τα posts στις πλατφόρμες των εταιρειών, δημιουργεί ολόκληρη τη στρατηγική που θα ακολουθήσει μία εταιρεία στα social media της και φυσικά, την εφαρμόζει μαζί με την ομάδα του (αν υπάρχει).

SEO specialist
Ή αλλιώς ειδικός στο Search Engine Optimization. Πολλοί άνθρωποι παλιότερα δε γνώριζαν καν την ύπαρξη του SEO, πόσο μάλλον την ύπαρξη του επαγγελματία που είναι ειδικευμένος και ασχολείται με αυτό.Για να είμαστε ειλικρινείς όμως ο SEO specialist είναι απαραίτητος για όλες τις δουλειές που γίνονται digital κι ας έγινε γνωστός ως ειδικότητα τα τελευταία χρόνια.
Τι κάνει όμως ένας SEO specialist; Η αλήθεια είναι πως κάνει πολλά. Ο κύριος ρόλος του όμως είναι η ενασχόλησή του με το optimization μίας ιστοσελίδας και του περιεχομένου της κάνοντάς την έτσι πιο προσιτή και εύκολα προσβάσιμη στο χρήστη.



Influencer
Άνδρες και γυναίκες υπόσχονται στις εταιρίες να τους εμπιστευτούν ώστε να προωθήσουν τα προϊόντα τους εκμεταλλευόμενοι τους πολλούς ακόλουθους που έχουν στα social media. Στην Ελλάδα ακόμη είμαστε σε νηπιακό στάδιο αλλά το συγκεκριμένο επάγγελμα στο εξωτερικό γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθιση έχουν θερμούς υποστηρικτές και φανατισμένος εχθρούς.
Στην Αμερική φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει μία επανάσταση αποκαθήλωσή τους και είναι χαρακτηριστικά τα συνεχόμενα άρθρα των New York Times που κάνουν λόγο για ηθικούς προβληματισμούς στις συγκεκριμένες διαδυκτιακές προσφορές.

Fashion Blogger
Ο Fashion Blogger διαμορφώνει τάσεις της μόδας και αναδεικνύει το προσωπικό του στιλ μέσα από τους προσωπικούς του λογαριασμούς στα social media.
Οι bloggers είναι οι σταρ της νέας εποχής: θεωρούνται VIP, λαμβάνουν προσκλήσεις για πριβέ εκδηλώσεις μόδας, καλούνται να μιλήσουν σε σημαντικά κλαδικά συνέδρια, φωτογραφίζονται για τις καμπάνιες μεγάλων οίκων.

Food Blogger
Διατηρεί μπλογκ και λογαριασμούς στα social media, όπου ανεβάζει πιάτα, εστιατόρια, συνταγές και γενικά ό,τι έχει να κάνει με το φαγητό.
Τα Food Blogs τον τελευταίο καιρό αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς στη χώρα μας, αφού υπάρχουν περισσότερα από 100-120 blogs με συνταγές, προτάσεις και tips για φαγητό!



YouTuber
Ο YouTuber παράγει κάθε είδους περιεχόμενο το οποίο ανεβάζει στην συνέχεια στον λογαριασμό του στην πλατφόρμα. Εκεί μπορείς να βρεις από φάρσες μέχρι συμβουλές για μακιγιάζ και σχέσεις.
Τα τελευταία χρόνια το YouΤube έχει γίνει δημοφιλές και στη χώρα μας και πολλοί είναι εκείνοι που έχουν το δικό τους κανάλι.
Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών οι πιο επιτυχημένοι Youtubers κερδίζουν 10 με 30 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Tο κανάλι FunToyzCollector που ουσιαστικά παρουσιάζει και διαφημίζει παιδικά παιχνίδια κερδίζει 30 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο!
Στην Ελλάδα αν και δεν έχει φτάσει το επίπεδο του εξωτερικού, βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο και ενδεχομένως σε μερικά χρόνια να αντικαταστήσει την τηλεόραση και να αποτελέσει για πολλούς το επάγγελμά τους.

Gamer
Ο Gamer συμμετέχει επαγγελματικά σε κάποια ομάδα e-sports, σε παιχνίδια όπως το WoW και το Fortnite, παίρνοντας μέρος σε πρωταθλήματα.
Ξεκινούν με ερασιτεχνικές διοργανώσεις και μετά οι πιο τυχεροί κολυμπούν στα λεφτά. Τα αστρονομικά ποσά προέρχονται φυσικά από χορηγούς – μεγαθήρια, όπως η Coca-Cola και American Express. Εταιρείες που υπογράφουν συμβόλαια με τους καλύτερους gamers του κόσμου.

Life Coach
Ο προπονητής της ζωής στα ελληνικά έχει ως βασική αποστολή να βοηθά τον άνθρωπο να συμφιλιωθεί με τον εαυτό του και να κυνηγήσει τους στόχους που έχει θέσει.
Πολλοί μπορεί να συσχετίσουν τον Life Coach με τον ψυχολόγο αλλά δεν είναι έτσι σύμφωνα με την μία πλευρά. Οι προπονητές ζωής τονίζουν ότι αυτοί δεν απευθύνονται σε άτομα που έχουν ψυχολογικά προβλήματα και δεν προσφέρουν θεραπεία. Το μόνο που κάνουν είναι να βοηθούν τους πελάτες τους να κατανοήσουν τα προβλήματα που τους κρατούν μακριά από τον στόχο τους.

Instagrammer
Στην ουσία, χρησιμοποιούν το Instagram για προώθηση προϊόντωμ, υπηρεσιών ή ακόμα και απλά προσωπικής προβολής. Δεν είναι μόνο κάτι που συναντάμε στο εξωτερικό, αλλά είναι πολύ συνηθισμένο ελληνικό φαινόμενο, με αμέτρητα παραδείγματα. 

Project Manager
Είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση και διαχείριση των καμπανιών στα κοινωνικά δίκτυα, με σκοπό την προώθηση προϊόντων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με στόχο την προσέγγιση νέων πελατών για την εταιρεία του. Αναλύει επίσης επί καθημερινής βάσης, τα στατιστικά στοιχεία των social media, τα οποία προκύπτουν από τις διαφημιστικές και marketing καμπάνιες.

Campaign Manager
Είναι υπεύθυνος για το στήσιμο των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την προώθηση τους σε διάφορα στοχευμένα κοινά για καλύτερη απόδοση. Επιπλέον μετά την ολοκλήρωση της διαφημιστικής καμπάνιας, είναι υπεύθυνος για την ανάλυση των αποτελεσμάτων και την επίτευξη στόχων. 


Σχεδιαστές εφαρμογών (Web developers)
Σύμφωνα με ένα εκτενές αφιέρωμα του thisisinsider για τα 15 πιο δημοφιλή νέα επαγγέλματα που δεν υπήρχαν πριν από μία εικοσαετία, πρώτο στη λίστα κατατάσσεται εκείνο του προγραμματιστή εφαρμογών (app developer). Γιατί έως τα τέλη της περασμένης δεκαετίας πολύ δύσκολα θα μπορούσε να το φανταστεί κανείς, ενώ μερικά χρόνια μετά, το 2016, τα έσοδα από τις εφαρμογές ξεπέρασαν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια. 

Παραγωγοί podcast 
Τα podcast είναι ραδιοφωνικές εκπομπές, ψυχαγωγικές, εκπαιδευτικές ή άλλου χαρακτήρα, που μπορεί κάποιος να ακούσει «κατ’ απαίτηση». Εκαναν την εμφάνισή τους το 2004, ενώ η χρήση τους αυξάνεται διαρκώς. Ο παραγωγός podcast κερδίζει τα προς το ζην διαβάζοντας διαφημιστικά μηνύματα κατά τη διάρκεια των εκπομπών, πραγματοποιώντας περιοδείες ή συμμετέχοντας σε ζωντανές μεταδόσεις. 



Barista
Θεωρείται ένα σύγχρονο επάγγελμα, όμως πολλοί ισχυρίζονται πως απλά κάποιοι βρήκαν μια πιο μοντέρνα λέξη για να περιγράψουν τον κλασικό μπουφετζή ή τον παραδοσιακό καφετζή. Όμως κάνουν λάθος! Ο barista δεν είναι απλά κάποιος που φτιάχνει καφέ. Είναι ο άνθρωπος που προσπαθεί πάντα να φτιάξει τον τέλειο καφέ και έχει αφοσιωθεί στο να δημιουργήσει τον πιο άψογο specialty coffee.

Φυσιοθεραπευτής/Διατροφολόγος
Έρευνες έχουν δείξει ότι θα έχει αύξηση μέχρι το τέλος του 2020 ως και 30%. Φανταστείτε που θα φτάσει ως το 2030. Η αλλαγή του κλίματος, η μεγαλύτερη πρόσβαση σε πληροφορίες για την τροφή, θα δημιουργήσουν από τη μία προβλήματα στον οργανισμό που θα χρειάζονται φυσιοθεραπευτή κι από την άλλη μια νέα διατροφή.


Στα επαγγέλματα του μέλλοντος, θα δούμε:

Χειριστές drones για το κράτος

Σύμβουλος απεξάρτησης από τον ψηφιακό κόσμο

Ηθική της τεχνολογίας

Blockchain Developer για κρυπτονομίσματα

Νανο-γιατροί

Αγρότες γενετικά τροποποιημένων τροφίμων

Εφαρμοστές καραντίνας

Κατασκευαστές εναλλακτικών οχημάτων

Υπάλληλοι κοινωνικής δικτύωσης

Εικονικοί διαχειριστές / ψηφιακοί καθηγητές

Επιστήμονες των δεδομένων (Data Scientists)

Βιοιατρικοι Μηχανικοί

3D Specialists & Designers

Μηχανικοί Ρομποτικής – Α.Ι

Δημιουργός τεχνιτών μελών

Μηχανικός/ Σύμβουλος εναλλακτικών πηγών ενέργειας



Και πολλά ακόμα. Ο κατάλογος είναι μεγάλος και αυξάνεται, όσο η τεχνολογία κατακτά περισσότερο έδαφος στην καθημερινότητα μας. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και καλό θα είναι να τις ακολουθούμε...







Σχόλια